П`ятниця, 29.03.2024, 12:19
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ гуманітарної політики

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 23

Головна » 2018 » Лютий » 28 » Комплексний підхід до утвердження державної мови
10:26
Комплексний підхід до утвердження державної мови

Комплексний підхід до утвердження державної мови, українськомовного середовища в державі,освіті та введення системи державного управління і найперше освіти в українське конституційне поле

Пов’язане зображення

  • в цивілізованому суспільстві та в освіти є гуманітарно – духовні цінності,бо на їх снові формується особистість ,а серед цих цінностей найвищою цінністю є мова . Мова є основою формування особистості ,сім’ї, суспільства, нації, держави. Важливим елементом є Українська Національна Ідея ( УНІ) , яка відображає структуру, основні елементи, етапи досягнення нації, держави .НАЙВАЖЛИВІШИМ ЕЛЕМЕНТОМ НАЦІЇ І ДЕРЖАВИ Є МОВА- ДЕРЖАВНА МОВА. Якщо в суспільстві можуть існувати різні мови, то для нації і держави Україна, яка згідно статті 2-ої Конституції є унітарною( французьке «єдина»), а єдиною може бути держава лише на основі єдиної державної мови , єдиної ідеології . Єдина державна мова при мовах нацменшин повинна виконувати лише вона одна всі 5 функцій . Виконання навіть частини якоїсь функції державної мови мовою якоїсь меншини ,що є вивищенням над іншими нацменшини і ускладнює управління державою,а , отже, послаблює захисні функції держави , знижує її потенціал. Тому такі дії слід вважати злочином проти нації та держави і повинні каратися. Після століть окупації етнічних українців, а це-90%, треба забезпечити деколонізацію , деокупацію, дезросійщення (росіянами себе назвали лише -6%)і повністю відновити права на українську мову,освіту, середовище, націю,державу. Треба дати можливість 38% українців ,із яких 24% двомовних( напів-українці-росіяни і вашим,і нашим), 14%- російськомовних відчужених (насильно скалічені окупантом мовно-інтелектуально-ментально-духовно);слабкі,без роду,власної волі,що залишилися в минулому поза нацією-біда для молоді . Отже, російськомовне мислення ,чужу окупаційну атмосферу в містах на сході і півдні України творять не 6% росіян,а 38%, обкрадених окупантом «українців»особливо 14% російськомовних малоросів ,що ще не отямилися і є мимо волі провокаторами війни; біля 2% яничар- оскаженілих російських шовіністів,що забули українських предків«славних прадідів великих правнуки погані». Тому зустрічаємо ганебні-кумедні ситуації: іноземці розмовляють українською,а 16% «українців» -ні бе ,ні ме.Отже, необхідне позитивне ставлення російськомовних до української мови і їх перехід на розмову українською мовою, тоді вони стануть повноцінними громадянами України. (Див. П.Клімкін «Старші брати лишилися в минулому»),але їх диявольські плоди-це 1.Внутрішня проблема- спадок російської окупації-забезпечення дезросійщення- позбутися духовно – психічної хвороби совків (не світогляду) ,що свідомо чи не свідомо діють проти України і їх відкрито-нахабно живить УПЦ МП- рускій мір -ФСБ Росії,опоблок, що є загрозою безпеці України,які мають щезнути чи стати українськими?» 2..Зовнішня проблема- це відмежування і усунення залежності від віками незмінної політики влади Росії з вічним загарбницьким інстинктом, з демонською жорстокістю, що втілені в ментальності і «по- братськи» нищили постійно у вигляді геноциду і лінгвоциду український народ, це тактика російського злодія, що кричить «ловіть злодія», Як же повернути українське суспільство на своє і мати “в своїй хаті свою правду, і силу,і волю”,щоб формувати господарів своєї держави , а не безбатченків, наймитів , перекотиполе? Основою політики в Україні – це україноцентризм ( в контакті з цивілізованим світом), який ґрунтується на Українській Національній Ідеї державотворення. Основою державницької ідеології має бути“український націоналізм – рух, спрямований на боротьбу за незалежність, за збереження, розвиток національних традицій, культури, мови, літератури, мистецтва; без справжньої національної свободи неможлива будь-яка інша свобода; здорові паростки тільки з національного ґрунту; спочатку українці,а потім демократи”( І. Франко). В сучасній ситуації в Україні націоналізм повинен мати націєзахисний і націєбудівний характер.

В основі української державницької соборної ідеології, повинні бути складові: українська національна ідея, національна (а не ліберальна) демократія, християнська мораль, українські та загальнолюдські цінності,співвідношення прав і обов’язків, які забезпечать формування української нації (не допускаючи космополітизації, деградації українців). Не може бути забезпечення прав без виконання обов’язків в сім’ї, родині , колективі ,громаді, державі як в духовній , так і в матеріальній сфері,і в справі знання і використання державної мови і мов нацменшин, . Дальше не можна миритися з тим,щоб в Україні національні меншини-. російська,угорська , румунська ігнорували вивчення і практичне використання державної мови в навчальному закладі,державі,ігнорували українські національні цінності і при цьому користувалися всіма благами( і більшими ніж в українців) за кошти народу. Вивчати мови нацменшин та іноземних мов дозволяє Конституція і Громада України,але не дозволить принижувати престиж, створювати враження другорядності державної мови. Адже при незнанні української мови частиною нацменшин і біля 6-и мільйонами російськомовних « українців» оголошувати –роки англійської чи інших мов-це блюзнірство,а2018 рік,на вимогу громадськості України,ще не оголошенороком української мови. Це утруднює формування українськомовного середовища в освіті, державі, від чого залежить інтелектуальний потенціал української нації. А поки що мови нацменшин, і особливо російської, нищать цей потенціал і як наслідок примітивний суржик чи - двомовність ,втрата і так невисокого інтелекту майже половини нації. Необхідно припинити всі форми денаціоналізації - космополітизації і заохочення виїзду з України . . У російськомовних містах сходу,півдня найнижчий рівень ЗНО.

Отже, українській владі, керівництву освіти треба прискорити зміну колишнього окупаційного( проросійського) статусу суспільства і забезпечити успішне втілення в життя Української Національної Ідеї та ідеї україноцентризму, національної демократії на благо української нації. Основою об’єднання нації, утвердження української держави є утвердження української державної мови згідно зі статтею 10 Конституції України, за якою “Держава забезпечує всебічний розвиток і функціонування української мови в усіх сферах суспільного життя на всій території України”. А “Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. Норми Конституції України є нормами прямої дії»- стаття8-а. Статті Конституції діють і без законів ,але закони підлеглі Конституції.

Для тих, хто ігнорує Конституцію України,(нє митьйом, так.катаньєм) нагадаємо Рішення Конституційного Суду України від 19 грудня 1999 року № 10-рп/99, пункт 1: “Українська мова є обов’язковим засобом спілкування при здійсненні повноважень органами державної влади та органами місцевого самоврядування…, в інших публічних сферах суспільного життя”, тобто і на телебаченні, радіо(інші мови і російська - тільки в перекладі на державну, інакше вивищуєте цю меншину(лише6%), принижуючи інші(а це шовінізм). пункт 2: “У навчальному процесі мовою навчання в дошкільних, загальних середніх, професійно-технічних та вищих державних і комунальних навчальних закладах України є українська мова”; пункт 3: «Рішення Конституційного Суду України є обов’язковим до виконання на території України, остаточним і не може бути оскарженим”..Такі ж вимоги щодо знання і використання державної мови ставлять закони про громадянство ,про державну службу.Виконання 10-ої статті і з Рішенням Конституційного Суду,що є « остаточним і не може бути оскарженим” вимагає невідкладного виконання і визначення порядку виконання.Ухилення від виконання вимагає вирішення про можливість перебування працівника будь –якого рангу на даній посаді. Вивчення мов нацменшин та іноземних мов можливе,але не більше. Інше тлумачення статті 10 Конституції України є небезпечним для нації і держави .Дві міжнародні організації як і Венеційська комісія на заяви угорців і « сусідів» заявили «Сприяння посиленню державної мови та її обов'язковість для всіх громадян є законною і навіть похвальною метою держави».

Що освіта повинна бути пріоритетною серед інших сфер діяльності в державі не викликає сумнівів, бо від її стану залежить розвиток всіх галузей діяльності в державі. Якісна освіта має бути всеохоплюючою,справедливою та заохочувати і створювати можливості для навчання впродовж усього життя для всіх і повинна бути спрямована не лише на здобуття професії,а на сталий (стабільний)розвиток суспільства , яке повинно дбати не тільки про сучасне, але й про майбутнє ,про збереження всіх ресурсів для наступних поколінь,дбати про якість і тривалість життя;і це для України та українців-найперша глобальна ціль розвитку на 2016 -2030 роки. Щоб досягнути такої мети в Україні треба найперше об’єднати суспільство на основі визнання всім суспільством основних українських національних цінностей-мови ,культури,духовності,історії,традицій ,на які буде опиратися освіта, з українськими кваліфікованими учителями ,викладачами, керівництвом. А поки що необхідне оновлення,очищення кадрів у владі, освіті.

ВСЯ СИСТЕМА СЕРЕДНЬОЇ І ВИЩОЇ ОСВІТИ ПОВИННА ЗАБЕЗПЕЧИТИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНУ РОБОТУ ДЕРЖАВНОЮ МОВОЮ і ПОСТІЙНИЙ УКРАЇНСЬКОМОВНИЙ РЕЖИМ ПРОТЯГОМ УСЬОГО ЧАСУ ПЕРЕБУВАННЯ В НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ З МЕТОЮ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНОЗДАТНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ НАЦІЇ. Іншого бути не може. Усякі інші підходи і дії — це замах на конституційний лад України, на українську державність. Щоб забезпечити дію Конституції України і утвердити українську державність і націю надалі, треба очистити всі структури влади,освіти на всіх рівнях від явно чужих , бездіяльних , некваліфікованих представників влади, освіти , засобів масової інформації .які порушують найвищі норми Конституції,законів України! А щоб службовці, освітяни та інші жителі півдня,сходу міст, частково центру України стали нарешті повноцінними повносправними громадянами влада повинна організувати тестування на знання-володіння і використання державної мови. Разом з тим , безсумнівно, мають забезпечити через обласні структури організацію виконання Конституції , законів та нормативних актів України Голова Верховної Ради, Президент, Прем’єр – міністр України. Всеукраїнська координаційна рада громадських організацій захисту державної мови

 

 

Переглядів: 248 | Додав: novodmetod | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Лютий 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728

Copyright MyCorp © 2024
uCoz