Картотека дидактичних ігор по ознайомленню з рідним містом
Назва |
Мета гри |
Матеріал |
«Зачароване місто» |
Закріпити у дітей уявлення про краєвиди рідного міста; сприяти виникненню почуття гордості за своє міста.
|
Карти з кольоровим зображенням краєвидів Новодністровська. |
«Пам'ятники Новодністровська» |
Викликати у дітей інтерес до пам'ятників міста, прищеплювати інтерес до історико-культурної спадщини міста. |
Кольорові зображення пам'ятників міста. |
«Впізнай і назви герб Новодністровська» |
Закріплювати знання дітей про герб міста, його відмінні особливості; закріплювати вміння знаходити спільне і відмінне в різноманітті гербів. |
Герб міста Новодністровська. |
«Символіка міст Чернівецької області» |
Познайомити дітей з символікою міст Чернівецької області (прапор і герб); допомогти дітям запам'ятати символічні зображення на гербі і прапорі міст області, їх розташування, значення. |
Картки із зображенням гербів, прапорів міст Чернівецької області. |
«Культурні об’єкти рідного міста» |
Закріпити уявлення про культурні об’єкти рідного міста; сприяти виникненню почуття гордості за своє місто. |
Пазли (розрізні картинки) із зображенням автомобілів |
«Підприємства міста Новодністровська» |
Познайомити з підприємствами Новодністровська; виховувати у дітей почуття поваги до людей праці, інтерес до професій.
|
Картки із зображенням продукції різних підприємств міста. |
«Зони відпочинку» |
Закріпити знання дітей про місця відпочинку у нашому місті; виховувати культуру родинного досугу. |
Картки із зображенням зон відпочинку, маленькі картки із зображенням видів діяльності у цих місцях. |
«Чий логотип» |
Закріпити знання про підприємства Новодністровська, познайомити з логотипами цих підприємств; виховувати у дітей почуття поваги до людей праці.
|
Картки із зображенням логотипу підприємства в центрі, маленькі картки із зображенням продукції підприємств. |
«Наші сусіди»
|
Познайомити дітей з селами-сусідами нашого міста - Ломачинці, Ожеве, Василівка, Білоусівка; учити знаходити їх на карті Буковини; розширити уявлення про життя жителів сіл, продукцію яку вони виробляють (фрукти, овочі); виховувати толерантне ставлення до своїх сусідів, повагу до їх праці.
|
Карта Буковини, світлини сільськогосподарської продукції. |
«Про кого ми турбуємося» |
Закріпити знання дітей про братів нашої менших, які живуть поряд з нами. Виховувати турботливе ставлення, бажання допомагати в скрутну годину.
|
Малюнки тварин, птахів які живуть у місті. |
«Що прикрашає наше місто» |
Розширити уявлення дітей про красу нашого міста; закріпити правила поведінки у місті; виховувати дбайливе ставлення до природної та рукотворної краси міста, бажання її зберегти.
|
Фотоілюстрації літніх і зимових пейзажів міста (дерева, квіти, клумби). |
«Де навчаються діти» |
Закріпити знання дітей про освітні заклади міста; розвивати уявлення про професію вчителя, заняття дітей в школі; виховувати повагу до працівників освіти міста. |
Світлини приміщень школи (класи, бібліотека, спортивна, актова зали, басейн, столова). |
«Правила поведінки у місті» |
Пакріпиити знання дітей про правила поведінки у громадських місцях міста (магазин, концертна зала, автовокзал); розвивати самовладання, взаємопавагу; виховувати культуру поведінки, спілкування.
|
Створення «уявних» ігрових ситуацій «У магазині», «У концертній залі», «В автобусі», обігрування |
«Веселі свята» |
Розширити уявлення дітей про державні, народо-обрядові та міські свята, які святкуються у місті; розвивати інтерес до суспільного життя міста; виховувати бажання брати участь у загальноміських святкуваннях.
|
Ілюстації державних, міських, народно-обрядових свят, картинки-символи. |
«Трудівники міста» |
Розширити знання дітей про трудову діяльність жителів міста; закріпити назви професій дорослих, батьків; виховувати повагу до людей праці. |
Ілюстації об’єктів міста та професій. |
«Зачаровані вулиці» |
Познайомити дітей з назвами вулиць міста; вчити розуміти їх назву, називати об’єкти, які розташовані на вулиці; розвивати інтерес до свого міста; виховувати бажання примножувати його красу.
|
Мапа міста, вулиць, об’єктів. |
«Наш дитячий садок» |
Розширити знання дітей про дитячий садок, який вони відвідують, його призначення, роботу працівників закладу; виховувати гордість за свій садок.
|
Екскурсія по дитячому садку. |
«Відомі громадяни» |
Познайомити дітей з відомими людьми міста; учити розуміти поняття «почесні громадяни міста»; розвивати інтерес до суспільного життя; виховувати повагу до людей, які прославили наше місто.
|
Світлини «почесних» громадян міста. |
«Тут я живу» |
Закріпити знання дітей про назву міста, мікрорайону, номер свого будинку, квартири; розвивати спостережливість, увагу, пам’ять; виховувати бажання краще пізнавати місце свого проживання.
|
Мапа міста Новодністровська |
«Впізнай місто» |
Учити дітей впізнавати за світлинами наше місто серед інших міст (Сокиряни, Чернівці); закріпити назви споруд, вулиць; розвивати спостережливість, уяву, пам’ять; виховувати інтерес до міст-сусідів Новодністровська.
|
Мапа Буковини, Сокирянщини. |
«Загадки про місто» |
Продовжити знайомити дітей з рідним містом, його історією; розвивати пізнавальний інтерес, зв’язне мовлення, патріотичні почуття; виховувати гордість за своє місто.
|
Загадки-описи про об’єкти міста. |
«Подорож містом» |
Закріпити знання дітей про рідне місто, його визначні пам’ятки; розвивати спострежливість, увагу, мовленнєву активність; виховувати патріотичні почуття через активізацію позитивного ставлення до рідного міста.
|
Екскурсія містом. |
ДИДАКТИЧНІ ІГРИ
ПО ОЗНАЙОМЛЕННЮ ДОШКІЛЬНИКІВ З РІДНИМ МІСТОМ
Опис
«ПОДОРОЖ МІСТОМ»
Мета: закріпити знання дітей про рідне місто, його визначні пам’ятки; розвивати спострежливість, увагу, мовленнєву активність; виховувати патріотичні почуття через активізацію позитивного ставлення до рідного міста.
Хід гри: вихователь показує дітям мапу міста, пропонує назвати, що вони бачать, згадати, де розміщені споруди, їх призначення.
«ЗАГАДКИ ПРО МІСТО»
Мета: продовжити знайомити дітей з рідним містом, його історією; розвивати пізнавальний інтерес, зв’язне мовлення, патріотичні почуття; виховувати гордість за своє місто.
Хід гри: вихователь загадує загадки (описує історичні та культурні об’єкти, події з життя міста), а діти відгадують і називають їх. Потім навпаки, діти загадують, а вихователь відгадує.
«ПІДПРИЄМСТВА МІСТА»
Мета:розширити уявлення дітей про промисловість міста; познайомити з відомими промисловими об’єктами та продукцією, яку вони виробляють; поповнити словник словами-назвами підприємств; виховувати інтерес до виробничої діяльності у місті.
Хід гри: вихователь показує дітям світлини об’єктів промисловості (ГЕС, бетоннорозчинний завод, хлібопекарня, швейна фабрика) та розповідає про продукцію, яку вони виробляють. Потім вихователь описує підприємство, а діти знаходять відповідні світлини.
«ЧИЙ ЛОГОТИП»
Мета: закріпити знання про підприємства Новодністровська; познайомити з логотипами цих установ; виховувати повагу до людей праці, які примножують добробут нашого міста.
Хід гри: діти розглядають світлини підприємств міста та їх логотипів (знаків-символів), малюнки продукції, яку вони випускають. Вихователь пропонує розкласти навколо логотипа підприємства картки із зображенням їх продукції.
«КУЛЬТУРНІ ОБ’ЄКТИ МІСТА»
Мета: розширити уявлення дітей про культурні об’єкти міста; розповісти про їх призначення; розвивати інтерес до цих об’єктів; виховувати культуру сімейного досугу.
Хід гри: вихователь пропонує розглянути світлини культурних об’єктів міста (стадіон, парк відпочинку, музична школа, спортивна школа); розповідає про їх призначення; пропонує підібрати ключові слова про об’єкт (Н: стадіон-бігають, грають у футбол, глядачі).
«ЗОНИ ВІДПОЧИНКУ»
Мета: познайомити дітей з зонами відпочинку у нашому місті (парк, стадіон, річка); розширити знання про способи відпочинку у певній зоні; закріпити правила поведінки біля річки, у парку; виховувати культуру відпочинку.
Хід гри: вихователь пропонує дітям уявити себе у певній зоні відпочинку (на стадіоні) та зайнятися відповідними цій зоні іграми (стрибати, бігти, грати у м’яча). Так проводиться гра і у інших «уявних» зонах.
«ІСТОРИЧНІ ПАМ’ЯТКИ МІСТА»
Мета: закріпити знання дітей про історичні пам’ятки міста, а саме: Обеліск Вічної Слави, памятник «Воїнам – інтернаціоналістам», памятний знак Т. Г. Шевченку; формувати пізнавальний інтерес до суспільного життя, історичного минулого України, почуття любові до рідного міста, рідної мови, художнього слова, музики, гордість за рідний край; виховувати громадянську свідомість.
Хід гри: вихователь пропонує розглянути світлини історичних пам’яток нашого міста; розповідає коли вони і на честь кого створені; итає вірші, а діти, за його змістом, відгадують пам’ятку.
«УПІЗНАЙ НАШЕ МІСТО»
Мета: учити дітей впізнавати за світлинами наше місто серед інших міст (Сокиряни, Чернівці); закріпити назви споруд, вулиць; розвивати спостережливість, уяву, пам’ять; виховувати інтерес до міст-сусідів Новодністровська.
Хід гри: дітям пропонується розглянути стилізовану карти нашого міста, карти Сокирянщини, Чернівеької обл.; розповісти, що є у цих містах (промислові, культурні об’єкти, яка природа). Потім вихователь задає дітям запитання, а діти упізнають і показують на картах міста, об’єкти.
«ГЕРБ НАШОГО МІСТА»
Мета: закріпити уявлення про Герб рідного міста Новодністровська; учити бачити характерні ознаки, деталі герба, розуміти їх значення; знаходити спільне і відмінне в різномаїтті гербів;розвивати інтерес до національної символіки; виховувати повагу до державних символів.
Хід гри: діти розглядають Герб нашого міста, описують його, пояснюють значення його деталей (тризуб-електроопори, голубе тло-вода, турбіна-ГЕС). Вихователь закриває якусь частину герба, а діти відгадують, що там було зображено.
«ТУТ Я ЖИВУ»
Мета: закріпити знання дітей назви міста, мікрорайону, номер свого будинку, квартири; розвивати спостережливість, увагу, пам’ять; виховувати бажання краще пізнавати місце свого проживання.
Хід гри: діти розглядають мапу міста, називають і показують свій мікрорайони, складають з цифр номер будинку, квартири.
«ВІДОМІ ГРОМАДЯНИ»
Мета: познайомити дітей з відомими людьми міста; учити розуміти поняття «почесні громадяни міста»; розвивати інтерес до суспільного життя; виховувати повагу до людей, які прославили наше місто.
Хід гри: вихователь показує світлини громадян міста; розповідає про те, чому їм присвоїли звання «Почений громадянин». Потім діти за описом вихователя впізнають світлину тієї чи іншої людини.
«НАШ ДИТЯЧИЙ САДОК»
Мета: розширити знання дітей про дитячий садок, який вони відвідують, його призначення, роботу працівників закладу; виховувати гордість за свій садок.
Хід гри: діти розглядають світлини із зображенням дошкільних закладів міста (Теремок, Ромашка, Радість), впізнають їх за зовнішнім виглядом, спорудами на території, ігровими майданчиками; Далі відповідають на запитання вихователя (Хто працює у дитсадку, чим займються діти, за що люблять свій садок).
«ЗАЧАРОВАНІ ВУЛИЦІ»
Мета: познайомити дітей з назвами вулиць міста; вчити розуміти їх назву, називати об’єкти, які розташовані на вулиці; розвивати інтерес до свого міста; виховувати бажання примножувти його красу.
Хід гри: діти розглядають мапу міста, вулиці, об’єкти; вихователь показує і називає назву вулиці; пропонує «розшифрувати» назву (Н: Паркова) та підібрати слова-синоніми, прикметники до назви вулиці, знайти об’кти.
«ТРУДІВНИКИ МІСТА»
Мета: розширити знання дітей про трудову діяльність жителів міста; закріпити назви професій дорослих, батьків; виховувати повагу до людей праці.
Хід гри: діти розглядають ілюстрації об’єктів міста та професій; вихователь пропонує дітям підібрати до об’єктів, які є у місті відповідні професії людей, які там можуть працювати (або де працюють їх батьки). Н: ГЕС-монтер, слюсар, енергетик, водій, кранівник тощо.
«ВЕСЕЛІ СВЯТА»
Мета: розширити уявлення дітей про державні, народо-обрядові та міські свята, які святкуються у місті; розвивати інтерес до суспільного життя міста; виховувати бажання брати участь у загальноміських святкуваннях.
Хід гри: вихователь разом з дітьми згадують які є державні свята (День Перемоги, День Незалежності, День матері), народно-обрядові (Різдво Христове, Пасха), міські (День міста, Дністер-фест, храмове свято). Потім вихователь показує малюнок-символ свята (Н:прапор, яєчко, обеліск), а діти відгадують (або загадує загадку-опис про те чи інше свято, а діти відгадують).
«ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ У МІСТІ»
Мета: закріпиити знання дітей про правила поведінки у громадських місцях міста (магазин, концертна зала, автовокзал); розвивати самовладання, взаємопавагу; виховувати культуру поведінки, спілкування.
Хід гри: вихователь створює «уявні» ігрові ситуації «У магазині», «У концертній залі», «В автобусі»; пропонує придумати правила поведінки у цих містцях. Потім обігрують ігрові ситуації (вітаються, звертаються з проханням, просять вибачення, тихо спостерегають, розмовляють); показує дітям знаки-заборони неправильної поведінки, а діти їх називають.
«ДЕ НАВЧАЮТЬСЯ ДІТИ»
Мета: закріпити знання дітей про освітні заклади міста; розвивати уявлення про професію вчителя, заняття дітей в школі; виховувати повагу до працівників освіти міста.
Хід гри: виховат