Меню сайту
Наше опитування
|
Дидактичні ігриКартотека дидактичних ігор по ознайомленню з рідним містом
ДИДАКТИЧНІ ІГРИ ПО ОЗНАЙОМЛЕННЮ ДОШКІЛЬНИКІВ З РІДНИМ МІСТОМ Опис
«ПОДОРОЖ МІСТОМ» Мета: закріпити знання дітей про рідне місто, його визначні пам’ятки; розвивати спострежливість, увагу, мовленнєву активність; виховувати патріотичні почуття через активізацію позитивного ставлення до рідного міста. Хід гри: вихователь показує дітям мапу міста, пропонує назвати, що вони бачать, згадати, де розміщені споруди, їх призначення.
«ЗАГАДКИ ПРО МІСТО» Мета: продовжити знайомити дітей з рідним містом, його історією; розвивати пізнавальний інтерес, зв’язне мовлення, патріотичні почуття; виховувати гордість за своє місто. Хід гри: вихователь загадує загадки (описує історичні та культурні об’єкти, події з життя міста), а діти відгадують і називають їх. Потім навпаки, діти загадують, а вихователь відгадує.
«ПІДПРИЄМСТВА МІСТА» Мета:розширити уявлення дітей про промисловість міста; познайомити з відомими промисловими об’єктами та продукцією, яку вони виробляють; поповнити словник словами-назвами підприємств; виховувати інтерес до виробничої діяльності у місті. Хід гри: вихователь показує дітям світлини об’єктів промисловості (ГЕС, бетоннорозчинний завод, хлібопекарня, швейна фабрика) та розповідає про продукцію, яку вони виробляють. Потім вихователь описує підприємство, а діти знаходять відповідні світлини.
«ЧИЙ ЛОГОТИП» Мета: закріпити знання про підприємства Новодністровська; познайомити з логотипами цих установ; виховувати повагу до людей праці, які примножують добробут нашого міста. Хід гри: діти розглядають світлини підприємств міста та їх логотипів (знаків-символів), малюнки продукції, яку вони випускають. Вихователь пропонує розкласти навколо логотипа підприємства картки із зображенням їх продукції.
«КУЛЬТУРНІ ОБ’ЄКТИ МІСТА» Мета: розширити уявлення дітей про культурні об’єкти міста; розповісти про їх призначення; розвивати інтерес до цих об’єктів; виховувати культуру сімейного досугу. Хід гри: вихователь пропонує розглянути світлини культурних об’єктів міста (стадіон, парк відпочинку, музична школа, спортивна школа); розповідає про їх призначення; пропонує підібрати ключові слова про об’єкт (Н: стадіон-бігають, грають у футбол, глядачі).
«ЗОНИ ВІДПОЧИНКУ» Мета: познайомити дітей з зонами відпочинку у нашому місті (парк, стадіон, річка); розширити знання про способи відпочинку у певній зоні; закріпити правила поведінки біля річки, у парку; виховувати культуру відпочинку. Хід гри: вихователь пропонує дітям уявити себе у певній зоні відпочинку (на стадіоні) та зайнятися відповідними цій зоні іграми (стрибати, бігти, грати у м’яча). Так проводиться гра і у інших «уявних» зонах.
«ІСТОРИЧНІ ПАМ’ЯТКИ МІСТА» Мета: закріпити знання дітей про історичні пам’ятки міста, а саме: Обеліск Вічної Слави, памятник «Воїнам – інтернаціоналістам», памятний знак Т. Г. Шевченку; формувати пізнавальний інтерес до суспільного життя, історичного минулого України, почуття любові до рідного міста, рідної мови, художнього слова, музики, гордість за рідний край; виховувати громадянську свідомість. Хід гри: вихователь пропонує розглянути світлини історичних пам’яток нашого міста; розповідає коли вони і на честь кого створені; итає вірші, а діти, за його змістом, відгадують пам’ятку.
«УПІЗНАЙ НАШЕ МІСТО» Мета: учити дітей впізнавати за світлинами наше місто серед інших міст (Сокиряни, Чернівці); закріпити назви споруд, вулиць; розвивати спостережливість, уяву, пам’ять; виховувати інтерес до міст-сусідів Новодністровська. Хід гри: дітям пропонується розглянути стилізовану карти нашого міста, карти Сокирянщини, Чернівеької обл.; розповісти, що є у цих містах (промислові, культурні об’єкти, яка природа). Потім вихователь задає дітям запитання, а діти упізнають і показують на картах міста, об’єкти.
«ГЕРБ НАШОГО МІСТА» Мета: закріпити уявлення про Герб рідного міста Новодністровська; учити бачити характерні ознаки, деталі герба, розуміти їх значення; знаходити спільне і відмінне в різномаїтті гербів;розвивати інтерес до національної символіки; виховувати повагу до державних символів. Хід гри: діти розглядають Герб нашого міста, описують його, пояснюють значення його деталей (тризуб-електроопори, голубе тло-вода, турбіна-ГЕС). Вихователь закриває якусь частину герба, а діти відгадують, що там було зображено.
«ТУТ Я ЖИВУ» Мета: закріпити знання дітей назви міста, мікрорайону, номер свого будинку, квартири; розвивати спостережливість, увагу, пам’ять; виховувати бажання краще пізнавати місце свого проживання. Хід гри: діти розглядають мапу міста, називають і показують свій мікрорайони, складають з цифр номер будинку, квартири. «ВІДОМІ ГРОМАДЯНИ» Мета: познайомити дітей з відомими людьми міста; учити розуміти поняття «почесні громадяни міста»; розвивати інтерес до суспільного життя; виховувати повагу до людей, які прославили наше місто. Хід гри: вихователь показує світлини громадян міста; розповідає про те, чому їм присвоїли звання «Почений громадянин». Потім діти за описом вихователя впізнають світлину тієї чи іншої людини.
«НАШ ДИТЯЧИЙ САДОК» Мета: розширити знання дітей про дитячий садок, який вони відвідують, його призначення, роботу працівників закладу; виховувати гордість за свій садок. Хід гри: діти розглядають світлини із зображенням дошкільних закладів міста (Теремок, Ромашка, Радість), впізнають їх за зовнішнім виглядом, спорудами на території, ігровими майданчиками; Далі відповідають на запитання вихователя (Хто працює у дитсадку, чим займються діти, за що люблять свій садок).
«ЗАЧАРОВАНІ ВУЛИЦІ» Мета: познайомити дітей з назвами вулиць міста; вчити розуміти їх назву, називати об’єкти, які розташовані на вулиці; розвивати інтерес до свого міста; виховувати бажання примножувти його красу. Хід гри: діти розглядають мапу міста, вулиці, об’єкти; вихователь показує і називає назву вулиці; пропонує «розшифрувати» назву (Н: Паркова) та підібрати слова-синоніми, прикметники до назви вулиці, знайти об’кти.
«ТРУДІВНИКИ МІСТА» Мета: розширити знання дітей про трудову діяльність жителів міста; закріпити назви професій дорослих, батьків; виховувати повагу до людей праці. Хід гри: діти розглядають ілюстрації об’єктів міста та професій; вихователь пропонує дітям підібрати до об’єктів, які є у місті відповідні професії людей, які там можуть працювати (або де працюють їх батьки). Н: ГЕС-монтер, слюсар, енергетик, водій, кранівник тощо.
«ВЕСЕЛІ СВЯТА» Мета: розширити уявлення дітей про державні, народо-обрядові та міські свята, які святкуються у місті; розвивати інтерес до суспільного життя міста; виховувати бажання брати участь у загальноміських святкуваннях. Хід гри: вихователь разом з дітьми згадують які є державні свята (День Перемоги, День Незалежності, День матері), народно-обрядові (Різдво Христове, Пасха), міські (День міста, Дністер-фест, храмове свято). Потім вихователь показує малюнок-символ свята (Н:прапор, яєчко, обеліск), а діти відгадують (або загадує загадку-опис про те чи інше свято, а діти відгадують).
«ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ У МІСТІ» Мета: закріпиити знання дітей про правила поведінки у громадських місцях міста (магазин, концертна зала, автовокзал); розвивати самовладання, взаємопавагу; виховувати культуру поведінки, спілкування. Хід гри: вихователь створює «уявні» ігрові ситуації «У магазині», «У концертній залі», «В автобусі»; пропонує придумати правила поведінки у цих містцях. Потім обігрують ігрові ситуації (вітаються, звертаються з проханням, просять вибачення, тихо спостерегають, розмовляють); показує дітям знаки-заборони неправильної поведінки, а діти їх називають.
«ДЕ НАВЧАЮТЬСЯ ДІТИ» Мета: закріпити знання дітей про освітні заклади міста; розвивати уявлення про професію вчителя, заняття дітей в школі; виховувати повагу до працівників освіти міста. Хід гри: виховат |
Пошук
Календар
Архів записів
Друзі сайту
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||