Моя маленька Батьківщина
Мета:
- узагальнити та розширити знання дітей про рідне місто;
- учити працювати з мапою міста, знаходити на ній знайомі об’єкти, вулиці, пам’ятні місця;
- ознайомити з малою Батьківщиною, іменами героїв - захисників, які загинули під час бойових дій в АТО, мером міста;
- закріпити знання про професії людей, які працюють у нашому місті на різних об’єктах;
- розвивати уміння зв’язно, логічно, граматично правильно виражати свою думку; використовувати художні засоби мовлення;
- формувати в дошкільників громадянські почуття: належності до рідної землі; гордості за своє рідне місто; мешканців, які його прославили;
- виховувати любов до рідного міста, бажання берегти та примножувати його красу.
Попередня робота: Екскурсії до різних культурних та громадських об’єктів, пам’ятних місць; виготовлення інтерактивної карти міста Новодністровськ, альбому «Об’єкти рідного міста»; ознайомлення з поетами – земляками , їх творчістю; читання казки - поеми «Про будову і про ГЕС, про звірят і ліс чудес» М. Палагути; вивчення віршів про Новодністровськ, Батьківщину; зустріч з мамою - волонтером Насті Думанської.
Матеріал: інтерактивна карта міста; слайди з об’єктами міста, пам’ятними місцями; коректурна таблиця з професіями працівників дитячого садка; малюнки воїнам - захисникам; крісло мрійника; мікрофон.
Хід заняття:
Звучить пісня «Місто моєї юності»
Вихователь: Діти, зверніть увагу, як людно в нашій групі.
Давайте привітаємо наших гостей.
Діти: Доброго дня вам гості шановні,
Раді вас бачить в хорошім здоров’ї!
Щиро бажаємо вам плідного дня
Хай радість і успіх приходить щодня!
Вихователь: Діти, коли ми з вами зайшли в групу, то звучала пісня. Хто з вас був уважний і скаже, про що співалося в пісні. (рідне місто). Отож сьогодні на занятті мова піде про найрідніший та наймиліший серцю куточок для кожної людини – наше рідне місто. У кожного з вас, діти, є батьківська оселя, дім в якому ви народились, живете, де живуть ваші рідні. Там проходить ваше дитинство, там вам затишно і добре. Це – ваша мала Батьківщина. Слово «батьківщина» походить від слова «батьки». Батьківщина, як і мама – одна найрідніша.
Що таке Батьківщина?
За віконцем калина,
Тиха казка бабусі,
Ніжна пісня матусі,
Дужі руки у тата,
Під тополею хата,
Під вербою криниця,
В чистім полі пшениця.
Батьківщина – це рідний край!
Батьківщина – це ліс і гай!
Батьківщина – це рідна земля!
Батьківщина – це ти і я!
-Діти, на вашу думку, які слова ви вважаєте найголовнішими в своєму житті? (мама, тато, Батьківщина, родина, сонце, щастя…) І ось, коли скласти всі малі Батьківщини разом, то вийде велика країна – наша славна Україна.
Вихователь: До нас сьогодні завітав ще один гість.
Ви хочете з ним познайомитись? Надаємо йому слово.
Кореспондент: Доброго дня. Я кореспондент з дитячого телеканалу.
- Скажіть, у яке місто я потрапив?
- А в який дитячий садочок?
- Як називається ваша група?
- А скільки вам років?
Так, саме про ваш дитячий садок я нещодавно прочитав в інтернеті, що тут зростають розумні діти. Отже, сьогодні я буду слухати і записувати ваші відповіді, а самих кмітливих запрошу на телепередачу «Самий розумний».
А ще я хочу більше дізнатись про ваш садочок, рідне місто, його мешканців.
(Дидактична гра«Передзвін»)
Вихователь:
- Підкажіть мені будь ласка, то як називається наше місто? (Новодністровськ).
- Як називаються люди, які проживають в Новодністровську? (новодністровці).
- Звідки походить назва міста? (нове місто збудоване на Дністрі)
- Скільки йому років? (44р)
- Яка будова прославила наше місто? (ГЕС).
- Що вона виробляє?
Про наше рідне місто складено багато віршів нашими поетами -земляками Іною Гончар, Галиною Мельник, Іваном Нагірняком.
- Хто знає їх вірші?
- Розкажемо їх нашим гостям.
*Маленьке, тихе наше місто
Я тут живу уже давно.
Електроламп ясне намисто
Вдягає ввечері воно.
Живуть тут люди добрі, вмілі
Літами завжди молоді
Завжди у пошуках, при ділі,
Бо поруч ГЕС в Дністра воді.
*Місто наше Новодністровськом зветься,
Всім тут весело живеться.
Любим ми гулять по місту,
Бо тут зелено і чисто.
*Рідне місто моє -
Все, що хочеш в ньому є:
Пошта, школа і лікарня,
Кінотеатр, перукарня,
Магазинів є багато
І садочків для маляток.
*На Дністрі в нас гребля є
Світло всім вона дає
Тож говорять:
«Наше місто всім електрику дає!»
*Моє місто нове
Тут сім’я моя живе:
Тато, мама, дід, бабуся
І сестра моя – Вікуся.
*Рідне місто моє
Процвітає і росте
Я люблю його за те,
Що воно у мене є.
Вихователь: Тож давайте скажемо про Новодністровськ найкращі слова – компліменти. Яке наше місто?
(рідне, гарне, чисте, гостинне, дороге, квітуче, мальовниче, молоде…)
Вихователь: А тепер, діти, давайте ми уявно помандруємо з вами вулицями нашого міста, зупиняючись у різних його куточках, відшукаємо улюблені місця і розкажемо про них нашим гостям. Допоможе нам у цьому карта.
(Ознайомлення з інтерактивною картою міста)
Вихователь: діти, карта це зменшене зображення нашого міста на площині, вона показує розміщення різних об’єктів, вулиць, природу.
(Дидактична вправа «Закінчи речення»)
-Чого багато у моєму місті?
-У моєму місті…багато дерев, тому воно зелене.
-У моєму місті…багато дітей, тому воно веселе.
-У моєму місті…багато будинків, тому воно велике.
-У моєму місті…багато квітів, тому воно красиве…
(Перегляд відеслайдів: «Об’єкти нашого міста»)
Вихователь:
- Що це за споруда?(ДНЗ «Радість»).
- Скільки дитячих садочків є у нашому місті?
- Як називаються?
- Хто працює в дитсадку? (коректурна таблиця).
- Діти, а чи любите ви свій дитячий садочок?
Дитсадок наш рідний дім, тепло, затишно у нім.
Ми співаємо пісень, ми гуляєм цілий день!
Гарний дім, просторий дім, буде весело у нім.
Прийме всіх-усіх малят, світлий дім-дитячий сад!
Чий такий співучий дім? Цілий день пісні у нім.
Кличе музика в танок, це наш рідний дитсадок!
- Що це за об’єкт? (лікарня).
- Для чого в місті потрібна лікарня?
- Що ви знаєте про лікарню?
В нашім місті є лікарня,
Новий дім, великий, гарний.
В ньому різні ліки мають,
Всі хвороби проганяють
Роботящі молодці,
Наші славні фахівці.
Лікарі вам допоможуть,
Лікувати вміє кожен:
Окуліст і стоматолог,
Терапевт і травматолог,
Та іще й хірург завзятий,
Медсестер тут є багато
Завжди, кожної хвилини
Всі уважні до людини.
(Гра ТРВЗ «Добре - погано»)
Добре, що лікар лікує – погано, що пігулки гіркі, мікстури несмачні.
Добре, що лікарі лікують – погано, що люди хворіють.
Добре, що роблять щеплення – погано, бо уколи болючі.
Добре, коли відвідують хворих – погано, що вони лежать в лікарні.
Добре, що є багато ліків – погано, що дорогі.
Вихователь: Діти, ви впізнали цей об’єкт? Що це? Який магазин?
В нашому місті велика мережа магазинів, де ви можете придбати все, що вам необхідно. Чиї батьки працюють в магазині? Ким?
Кореспондент: Я хочу дізнатися які магазини є у вашому місті.
(Інтерактивна гра «Мікрофон» -Якими бувають магазини?)
-Великий будинок у місті стоїть,
Та завжди, як вулик бджолиний, шумить.
Як чаша, він повний знаннями,
Ласкавий будинок цей з нами. (Школа)
- Скільки шкіл у нашому місті?
- Для чого потрібна школа?
- Хто працює в ній?
- Чиї братики, сестрички навчаються в школі?
- А хто з вас відвідує школу, яку? Чим ви там займаєтесь?
Вихователь: А що зображено на цих фото?
(обеліск Слави, пам’ятник воїнам афганцям).
У кожному місті є пам’ятні місця, де вшановують пам’ять загиблих воїнів. Ви знаєте, діти, що сьогодні на сході нашої країни, ідуть військові дії. І два наших земляки-герої Сергій Корнецький та Ілля Василаш загинули захищаючи кордони нашої Батьківщини. Їм встановлено пам’ятну меморіальну дошку на будівлі Буковинського ліцею-інтернату. Ми завжди мусимо пам’ятати і дякувати тим мужнім воїнам, хто поліг за наш мир і спокій, за наше щасливе життя. Тож на підтримку воїнів - захисників наші діти з батьками підготували їм подаруночки: малюнки із словами подяки і побажаннями, які ми передамо нашими волонтерами в зону АТО.
Вихователь:
Діти, скажіть мені, будь ласка, хто головний у нашому садочку?
А хто керує нашим містом?
-Мер – це господар міста. Він піклується про те, щоб нам добре жилося
Нашого мера звати Анатолій Іванович Болдашев. Я пропоную вам малята подумати і дати йому поради, як змінити наше місто на краще.
(Інтерактивна гра «Крісло мрійника»)
(створити в нашому місті зоопарк, аквапарк, збудувати парк розваг для дітей, «Макдональдс», відкрити фабрики, заводи, щоб батьки мали де працювати, побудувати підвісну дорогу до річки…)
Вихователь: Від кожного з нас залежить, яким буде наше рідне місто. То ж давайте ці вогники любові до нашого міста, які ми запалили у своїх сердечках, пронесемо по життю (прикладають праву долоньку до серця).
Хочу закінчити заняття словами нашої місцевої поетеси Інни Гончар
Живи , щасливо усміхаючись світанкам,
Стрічай в обіймах покоління знов і знов,
А ми душею будем разом до останку,
Розділим все з тобою, наш НОВОДНІСТРОВСЬК !
Кореспондент: Дякую вам за цікаві розповіді. Я дізналася багато цікавого про ваше місто, садочок, мешканців.
Дійсно у дитячому садочку «Радість» дуже талановиті діти, яких ми обов’язково запросимо для участі у інтелектуальній грі «Самий розумний».