Вівторок, 19.03.2024, 13:12
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ гуманітарної політики

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 23

Відпочинок у місті

Екскурсія до парку

 

Мета:

  • нагромаджувати у дітей конкретні реалістичні знання про навколишній світ;
  • показати красу природи нашого міста, її значення в житті людей;
  • закріпити уявлення про представників рослинного і тваринного світу рідного краю;
  • уточнити і розширити відомості дітей про значення лісу, як частини природи і зона відпочинку;
  • вчити правил культури відпочинку у природньому середовищі;
  • розвивати спостережливість, увагу, логічне мислення, уяву, монологічне мовлення;
  • виховувати любов до природи рідного краю, бажання не шкодити їй, культурно відпочивати у міському парку.

 

Хід екскурсії:

 

Спостереження-огляд паркової зони.

 

Бесіда за запитаннями вихователя:

  • Діти, де ми з вами знаходимося?
  • Що ви бачите на території парку?
  • Чи буваєте ви в міському парку з рідними?
  • Як ви тут проводите час?
  • Де розташований парк?

Вихователь: Діти, сьогодні ми з вами прийшли в парк тому, що я отримала листа від «лісових дерев» (показ листа). Вони запросили нас до себе в гості. Ми поспостерігаємо за красою природи, розмаїттям її рослинного і тваринного світу. А хто з вас любить гуляти у лісі, відпочивати з рідними?

Розповідь вихователя про екосистему лісу.

Спілкування із природою дуже корисне для здоров'я людини. Це також і гарний відпочинок. Однак природа приховує в собі багато небезпек. Можна отруїтися отруйними ягодами чи грибами, принести додому кліща, який небезпечний для життя людини. Ліс — це будинок для рослин і тварин. Вони в ньому господарі. Ми — лише гості. А гості поводяться ввічливо, тихо, щоб не образити господарів. Ліс — це одне з чудових багатств, яким наділена наша Батьківщина і наше рідне місто. Тому завжди потрібно пам'ятати золоті правила.

Вивчення правил «Ти у лісі і парковій зоні»

• Збирай тільки знайомі тобі гриби і ягоди.

• У ліс ходити тільки з дорослими.

• До лісу ходити потрібно в штанах, кросівках і з довгим рукавом.

• Намагайся запам'ятати, які гриби і ягоди їстівні, а які — ні.

• Не знищуй неїстівні гриби. Вони отруйні для людини, а дикі тварини ними лікуються.

• Не ламай гілля дерев та кущів.

• Добре потрібно дивитися під ноги, щоб не наступити на змію.

• Не зривай в лісах та на луках квіти.

• Не руйнуй мурашники.

• Не руйнуй пташині гнізда.

• Не лови диких тваринок і не принось їх додому.

  • Не можна смітити.
  • Не можна ламати качелі та огорожу.

Загадування загадки

Узимку чорний,

навесні й улітку зелений,

а восени жовтий. Що це? (Ліс)

— Правильно, це ліс. Чому ви так вважаєте?

— Уявіть, що ви опинилися в пустелі, де немає кущів, дерев, лише пісок. У жителів цієї місцевості немає лісів. Як би ви описали, що ж таке ліс? (Ліс — це місце, де багато дерев. Там живуть різні птахи і звірі. У лісі багато комах.)

В них багато є роботи,

Хоч стоять вони весь час.

Від дощу чи від спекоти

Захистять, врятують нас.

Не лягають спать ніколи,

На ногах вони одвік.

Не бояться плину рік,

Ні завій, ні вітру реву.

Хто ж вони такі?.. (Дерева).

 

  • Як ви думаєте, для чого потрібні дерева?
  • Які лісові дерева ви знаєте?

 

Мовленнєва вправа «Хто більше назве лісових дерев»

Вихователь: Діти, крім дерев в лісі є ще й інші представники рослинного світу – квіти, кущі, гриби. В лісі ростуть польові чи лісові квіти?

Розгляд ілюстрацій лісових квітів.

Дидактична гра «У лісі чи на квітнику?»

Психогімнастика «Я-квітка»

Мовленнєва вправа «Квітка яка?»

Вихователь: Лісові квіти дуже гарні, але деякі з них зникають, тому вони занесені до Червоної Книги України. Тому пам'ятайте, не потрібно зривати квіти.

  • А гриби бувають які?

Дидактична вправа «Отруйний чи їстівний гриб?»

 

  • Назвіть тварин, що живуть в лісі.

 

Діти розповідають вірші про тварин, що живуть у нашому лісі

(білка, лисиця, їжак, заєць, борсук, змія, вуж, жаба.)

 

Відгадування загадок про лісових пташок.

Дидактичні вправи «Хто де живе?», «Хто що їсть?»

 

Вихователь: Молодці дітки. Бачите як багато ви знаєте про мешканців лісу. Хоч ліс гарний, але може бути і небезпечним, бо в ньому ростуть отруйні квіти, ягоди, гриби, живуть дикі звірі. Але природа нашого краю, нашого міста дивовижна і чарівна. Тому варто часто приходити відпочивати до лісу і парку.

  • Як ви вважаєте, чому корисно відпочивати у лісі?
  • А ви часто гуляєте тут з рідними?
  • В яку пору року найчастіше?
  • Як проводите час на відпочинку?

Розповіді дітей «Як я відпочиваю у парку чи у лісі?»

- Отож, дітки давайте пригадаємо ще раз правила культури поведінки в парку та природі.

Практична діяльність.

Прибирання паркової зони.

Відпочинок. Ігрова діяльність.

 

Повернення до дитячого садка.

 

 

Екскурсія на центральний стадіон міста

 

Мета:

    • розширити уявлення дітей про рідне місто, його спортивне життя;
    • познайомити дошкільнят із стадіоном, як одним з місць відпочинку жителів міста та його призначенням;
    • вчити дітей правил поведінки в громадських місцях;
    • розвивати спостережливість, увагу, мислення, діалогічне мовлення;
    • виховувати у дітей бажання займатися спортом, вести здоровий спосіб життя та бережливо ставитись до спортивних об’єктів.

 

Хід екскурсії:

 

Спостереження-огляд споруди та її об’єктів.

Бесіда за запитаннями вихователя:

  • Куди ми прийшли?
  • Як ви думаєте, для чого потрібний стадіон?
  • Що ви бачите на території стадіону? Назвіть його об’єкти.
  • Чи були ви раніше на стадіоні? З ким були?
  • Чому сюди приходили?

Розповідь вихователя: У кожному місті, селі є спортивні стадіони. У великих містах таких як Київ, Харків, Львів, Одеса, міських стадіонів є декілька. Навіщо взагалі потрібен цей об’єкт? А потрібен він в першу чергу для спортсменів, тренерів, а також і для відпочинку. Для спортсменів, тренерів спорт – це професія. Вони часто бувають тут і займаються спортом.

Мовленнєва гра «Що є на стадіоні?»

Дидактична вправа «Що для чого потрібне?»

(бігова доріжка потрібна для…; пісок потрібен для…)

  • Які види спорту ви знаєте?

- Для відпочинку громадян міста на стадіонах часто влаштовують концерти, проводять свята.

Розгляд ілюстрацій із зображенням стадіонів.

Дидактична гра «Впізнай наш стадіон»

Організація ігрової діяльності з елементами спорту:

«Гол у ворота»

«Спіймай м’яч»

«Хто далі стрибне?»

Повернення до дитячого садка.

«Відпочинок на Дністрі»

 

Мета:

  • уточнити і розширити знання дошкільнят про рідне місто Новодністровськ та його зони відпочинку;
  • уточнити уявлення дітей про відпочинок біля річки;
  • ознайомити з правилами поведінки під час відпочинку на воді;
  • розкрити значення води для оздоровлення людини;
  • вчити дбайливо ставитися до води, не забруднювати її, організовувати ігри з водою та піском;
  • розвивати уяву, зосередженість, зв’язне мовлення, мислення;
  • виховувати бажання вести здоровий спосіб життя, культуру поведінки під час відпочинку та любов до малої Батьківщини.

 

Хід заняття

 

Вправа «Мікрофон» «Що я знаю про своє місто?»

Ігровий момент: уявна подорож до річки Дністер.

Розгляд картин про Дністер.

Розповідь вихователя легенди про річку Дністер.

Колись у давнину тут, де Днiстер зараз, протiкав собi маленький безiменний струмок, а вздовж нього жили люди. Були серед них мисливцi, хлiбороби. I вели вони свiй незвичайний календар. Чи то сiяти треба було, чи свята якогось чекали, то щоб не збитись з лiку, вони кожен день позначали на пiску, що був на березi струмка, позначками. Що не день, то нова позначка. По тих позначках вони знали, скiльки днiв залишилося, наприклад, до весни...
Але одного разу струмок розлився своїми водами на довколишнi поля i затопив береги. Коли ранком вода спала, вийшли люди на берег, а їхнiх позначок на пiску нема.

- Хто днi стер - бiдкались люди, i самi собi вiдповiдали:

- Та хто?! Струмок днi стер.

З того часу i стали називати струмок, який днi стер, - Днiстер.

Бесіда про значення води для оздоровлення людини.

Біля води приємно відпочивати – свіже повітря, легко дихається, очам приємно дивитися на зелень та воду. Все це корисно для здоров’я людини.

Дитина декламує вірш В. Бична «Ой як гарно на річці».

Яке то диво-дивне влітку річка.

Краса безмежна, в вербах береги.

Прозора й тепла, лагідна водичка

І стільки в цьому радості й снаги.

Пливеш по ній, а над тобою небо

Бездонне, чисте, іноді в хмарках.

До цього придивитись лише треба,

Щоб описати цю красу в словах.

 

Розгляд картини «Діти купаються у річці».

Правила поведінки біля води

  • Не можна йти у воду без дорослих.
  • Не можна купатись у незнайомих місцях. Як народна мудрість каже: «Не знаєш броду, не лізь у воду.»
  • Якщо добре поїв чи довго пролежав на сонці, то кидатись у воду не можна.
  • На сонечку довго лежати не можна, бо можна отримати тепловий або сонячний удар.
  • Ніколи не стрибай з берега у воду головою вниз.
  • Ніколи не грайся у воді на глибині, не жартуй, бо вода цього не любить.

 

Дидактична вправа «Правильно-неправильно».

Мовленнєва вправа «Річка яка?»

Дидактична гра «Що потрібно для відпочинку на річці?»

Розповіді дітей «Як я відпочиваю на Дністрі».

Дидактична гра «Склади картину».

Ігри з водою та піском.

Підсумок заняття.

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Copyright MyCorp © 2024
uCoz