П`ятниця, 29.03.2024, 10:53
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ гуманітарної політики

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 23

Головна » 2020 » Березень » 4 » В ногу з часом змін
10:03
В ногу з часом змін

Сьогодні в освіті, дошкільній зокрема, відбуваються значні зміни у підходах до навчання та виховання дітей.

 Для успішної інтеграції новітніх технологій в систему освіти створено державну установу – Інститут модернізації змісту освіти, який рекомендує застосовування   STREAM-освіти,  яка на відміну від класичної   надає дитині змогу  отримати набагато більшу автономність. Сьогодні педагогічна спільнота шукає нові дієві способи і методи для чуттєво-пізнавального розвитку дітей.

        Одним із компонентів STREAM-освіти є LEGO-технології. LEGO – одна з найвідоміших і поширених нині педагогічних систем, яка широко використовує тривимірні моделі реального світу в предметно-ігровому середовищі в процесі навчання та розвитку дитини дошкільного віку. Впровадження LEGO-технології сприяє підвищенню результативності сенсорно-пізнавальної, математичної, логічної компетентності дошкільників, розвитку інженерного мислення дітей, забезпечує ефективну реалізацію освітніх завдань Державного стандарту базового компоненту дошкільної освіти.

26 лютого на базі ЗДО «Радість»  відбувся міський проблемний  постійно діючий семінар для директорів та вихователів-методистів закладів дошкільної освіти міста. Як зазначила у своєму вступному слові керівник семінару, методист міського методичного кабінету Іванова Т. М., – впровадження інноваційних сучасних  технологій в освіті – необхідна передумова виховання  успішної дитини.  Проблема впровадження LEGO-технології  для закладів дошкільної освіти нашого міста нова, тому, невипадково темою  семінару міського проблемного постійно діючого семінару для директорів та вихователів-методистів закладів дошкільної освіти міста  стала тема «Організація інноваційного освітнього простору в закладах дошкільної освіти в умовах реалізації заходів Концепції нової української школи: LEGO-технології як компонент STREAM-освіти», присвячена проблемам впровадження LEGO- технологій в освітній процес закладів дошкільної освіти. Тематика організаційних та методичних  заходів знаходили своє  продовження в практичній діяльності педагогів закладу.

Яскравим моментом семінару став  показ панорами фрагментів занять  з LEGO-конструювання  з дітьми усіх вікових груп в різних сферах діяльності, який на належному рівні   продемонстрували  педагоги усіх ланок дошкільного закладу. Потрібно зазначити, що на заняттях педагоги активно використовували і технічні засоби, які  надають змогу привносити у  повсякденну роботу з дітьми елемент несподіванки і зацікавленості. Особливо  це  було помітно у роботі вчителя-логопеда Мельник О. А.

З новими  інтегрованими підходами до розвитку, виховання й навчання дітей дошкільного віку в системі STREAM-освіта познайомила учасників  Дроздова Л. П., директор ЗДО «Радість».  Власним досвідом з впровадження  роботи щодо формування життєвої компетентності дошкільників засобами LEGO-технології поділилася вихователь-методист закладу Кухарчук Г. Л. За допомогою мультимедійної презентації  вона  детально розказала про методику поетапного впровадження нової технології.

Яскравою ноткою семінару стала  візитка закладу з промовистою назвою «Наш веселий LEGO-дім» у виконанні  вихованців  старшої групи (музичний керівник Медведєва О. Є.)  Вихователь Петрюк Л. Ю. ознайомила учасників семінару з  напрацюваннями творчої групи, яка під її керівництвом працювала над  проблемою  впровадження  інтеграції LEGO- технології в освітній процес (захист освітнього проекту).

В семінарі-практикумі «Гра з LEGO як один із механізмів партнерської взаємодії педагога з дитиною», яку  майстерно провели вихователь-методист Кухарчук Г. Л та Кирилюк Ю. Д., практичний психолог, активну участь взяли всі педагоги закладу. Вони  показали свою обізнаність з особливостями спілкування з дітьми, як будувати партнерські стосунки з ними, як  правильно діяти у тій чи іншій ситуації.

Яскравими, оригінальними були експонати виставки яку організували вихователі разом з вихованцями та їх батьками. Кожна група презентувала неповторні моделі будівель, транспорту, іграшок ,а то і сюжетні композиції різної тематики. Це ще раз доводить, що батьки поступово стають безпосередніми учасниками освітнього процесу, цікавляться успіхами своїх дітей,  роблять посильний внесок у розбудову дошкільної освіти.  Адже  дуже важливо вчити дітей ще з дошкільного віку (в міру їх розуміння) грамотно користуватися технікою, знати і виконувати правила техніки безпеки, вміти чітко і зрозуміло розповісти іншим правила безпечного використання технічного пристрою, знати ознаки неправильної роботи технічного пристрою та де можна його полагодити. Тобто володіти основами інженерних знань, а ще бути трішечки винахідником та дослідником.  

Протягом роботи учасники семінару  мали можливість переконатися у тому, що для педагогічного процесу LEGO-технологія цікава тим, що, базуючись на інтегрованих принципах, об’єднує в собі елементи гри та експериментування а ігри з LEGO виступають засобом дослідження та орієнтації дитини в реальному світі.

За круглим столом темою якого було «STREAM-освіта: від малюка до компетентного випускника»  (Іванова Т. М.)  розглядалися  питання впровадження LEGO-технології в освітній процес в умовах дошкільного закладу. Зокрема йшлося про якості особистості, які формуються в процесі впровадження  LEGO-технології,  про  переваги  STREAM-освіти, про створення відповідного предметно-розвивального середовища.

Про співпрацю закладів дошкільної освіти та початкової школи щодо впровадження  LEGO- технології  в освітній процес закладів освіти та в умовах  сім’ї говорила Сливка А. І., директор  ЗОШ І ступеня.   

Після обговорення надважливих питань за круглим столом його учасники проаналізували результативність  роботи семінару та  надали високу оцінку  організації його проведення.

Логічним завершенням семінару, враховуючи  сучасні вимоги  до організації дошкільної освіти та рекомендацій щодо  всебічного розвитку потенціалу дитини, стало прийняття методичних рекомендацій.

Зазначимо, що така форма методичної роботи як проблемні семінари, надають  дієву допомогу  керівникам закладів дошкільної освіти в організації освітнього процесу, в побудові методичної і практичної роботи, допомагають їм тримати руку на пульсі реформ в освіті та йти в ногу з часом перемін.

З огляду на змістовну, насичену програму, семінар пройшов на одному диханні, завдячуючи  господарям семінару – директору Дроздовій Л. П.,  вихователю-методисту Кухарчук Г. Л. Висловлюємо щиру подяку їм та всьому колективу закладу за  гостинність, професіоналізм та небайдужість до роботи, яку вони сумлінно виконують. Бажаємо їм творчого неспокою у пошуку та впровадженню нових сучасних ідей. А  батьки  нехай знають – їх діти у надійних руках!

 

Переглядів: 559 | Додав: novodmetod | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Copyright MyCorp © 2024
uCoz